Přihlášení
Uživatelské jméno
Heslo
vytvoř nový účet
Uživatelé online
marfa
Jezdec na ničem

Doporučené odkazy
KURZY TVŮRČÍHO PSANÍ
www.scenare.cz
Festival LITERÁRNÍ VYSOČINA
Blog Zory Šimůnkové
Časopis Psí víno
Palác kultůry Batyskaf
PLAV - měsíčník pro světovou literaturu
Yfčin hlodník
BrainQuest - rebusy
Multikulturní centrum Praha
Studio bez mikrofonu
Rybanaruby
Nekultura.cz
Společenství amatérských spisovatelů
Dílny tvůrčího psaní Evy Hauserové
Kulturní portál Maryška
Literární klub Mädokýš
HAV hledá redaktory
Subjektivník.cz
Info
Děl:4032
Komentářu:16809
Členů:487
Návštev
Celkem:211670
Právě online:16


- inzerce -


CITARNY.CZ











BlueBoard.cz



Malá diskuse

(Chceteli heslo pro vstup,
pište na ICQ 254685907)




E-knihy na
PUBLIKUJTE.CZ !

Mário Polónyi:
Poviedky

Elektronická kniha

Kniha poviedok autora Mária Polónyiho vznikla na jeho vlastný popud, pôvodne malo ísť totiž o originálny vianočný darček pre členov rodiny a blízkych priateľov.

Více o knize ZDE

Chcete také vydat knihu elektronicky?Click!
Publikační prostor pro Vás
Aktuální akce
Dnes, to jest 21.11.
oslavují:
Albert (ČR)
Elvíra(SR)

obr.č.1           obr.č.2
  

Přiraďtě správně obrázek:

a) E=mc2 (převratná teorie)
b) všechno nejlepší k narozeninám
přeje mezera příteli Fai, Kafíčku


vice zde


Zachovejte zdravý rozum

ID: #863
Autormarfa
Vytvořeno23.11.07 09:31:08
KategorieDiskuse
TémaHádky, spory
Počet návštěv710
Dílo sledují



....a máme tu další úžasný titulek, který takto při pátku mluví za vše:-)))


(0) knížeček(0) tužek(0) bodů(0) olomouckých tvarůžků

Jmeno

Text



Zvrhlík2007-11-29 21:11:57napsat uživateli (Zvrhlík)
"ať ti třeba i freneticky tleská a udílí i nadále bod za bodem jako jedna svérázná dáma v produktivním věku, jež neuznává rodinu a štítí se dětí i mateřského poslání žen" - proč ta jedovatost? :)

"Kdo je všímavý, jistě neušlo jeho pozornosti, že část autorů zde už přestala publikovat a známá spisovatelka a publicistka dokonce vyjmula veškerou svoji tvorbu a pelášila pryč, jen se jí za patama prášilo, aby tu neutrpěla její prestiž. Ani to není mementem?" - Nevšim sem si. A jak víš, že to bylo z zrovna z toho důvodu, že tu publikuju já? :) To by mě zajímalo o koho šlo.

"Je-li něco ve tvých slovech, nad čím bych se přece jen rád pozastavil, pak je to tvůj svérázný výklad demokracie, spočívající v bezmezném uctívání pravičácké věty, jež je odvěkou modlou revolty českých neoarchistů: ?Co není zakázáno, je povoleno?. Jistě, svoboda i volnost logicky patří k demokracii, ale vše má mít své rozumné meze, své hranice, byť nijak úzkostné." - Odkdy jsou anarchisté pravičáci? :) Na té větě nic pravičáckého nevidím. Ano vše má své meze a ty jsou určovány primárně zákony/pravidly a vynucovány mocí/adminem. Ty platí pro všechny. A já jsem žádné neporušil.

"Snad je ti známo, že vlastníci serveru finančně profitují z návštěvnosti webu, a proto je v jejich zájmu vysoká čtenost. Zvyšuje se i všemi ostrými spory, do kterých adminové předčasně nezasahují a vznikající požáry hned v zárodku nehasí už z výše uvedených důvodů. Na lit.serveru, odkud se známe, došlo dokonce k obvinění ze závažného trestného činu (vražda) a adminovi tam sakra dlouho trvalo, než to vyjmul."

Už vidím jak se z vlastníka Mezery stává kvůli mému sporu s Nevhodným dárcem snu milionář... :)

S tebou se aspoň dá alespoň rozumně diskutovat na rozdíl od někoho.


Anquetil2007-11-29 19:50:23napsat uživateli (Anquetil)
Milej Zvrhlíku,

mýlíš se, nemám žádnou potřebu tě urážet a nemyslím, že to dělám. Jaxám víš, avízo zde nelze poslat více osobám, než pouze jedné a já nepovažoval za důležité, abys jí byl primárně ty. Tvá díla beru jako ryze recesistická a bráno čistě z tohoto hlediska, nijak se nad nimi nepozastavuji. Nikde jsem nikdy netvrdil, že mám patent na rozum ani si nedělám právo na absolutní pravdu, ta pochopitelně neexistuje. To ale neznamená, že nemohu říci svůj vlastní privátní názor, ať už je jakýkoliv, ostatně od toho kritiky jsou a proč by nemohly být i diametrálně odlišné?

A proč nevyužít této příležitosti a neříci ti, že mne tvá díla neoslovují? Ale nedělám z toho žádnou tragédii a prostě tě už nečtu, ani se tebou nijak nezabývám, považoval bych to za ztrátu času. Ale kdo tě chce číst, ať tě čte, mně je to šumafuk. A pro mne za mne, třeba ať ti třeba i freneticky tleská a udílí i nadále bod za bodem jako jedna svérázná dáma v produktivním věku, jež neuznává rodinu a štítí se dětí i mateřského poslání žen. No comment?

Čtu ty citace poprvé a jen kroutím hlavou - já tvůj duel s dárcem nijak dopodrobna neštudoval a jen vím, že jste spolu byli ve křížku. A zaujal jsem k tomu své, víceméně jen obecné stanovisko. Myslím, že je celá řada drsně či eroticky zaměřených serverů, kde bys měl zaručeně větší úspěch. Erotika je přirozenou součástí života a logicky patří i do literárních děl, ale neměla by být samoúčelná, to ji blíží pornu, jestli mi rozumíš. Byla tu řeč i o hvězdičkách, ale je otázkou, do jaké míry dokážou být přínosné a co všechno až dovolí vkládat. Kdo je všímavý, jistě neušlo jeho pozornosti, že část autorů zde už přestala publikovat a známá spisovatelka a publicistka dokonce vyjmula veškerou svoji tvorbu a pelášila pryč, jen se jí za patama prášilo, aby tu neutrpěla její prestiž. Ani to není mementem?

Snad je ti známo, že vlastníci serveru finančně profitují z návštěvnosti webu, a proto je v jejich zájmu vysoká čtenost. Zvyšuje se i všemi ostrými spory, do kterých adminové předčasně nezasahují a vznikající požáry hned v zárodku nehasí už z výše uvedených důvodů. Na lit.serveru, odkud se známe, došlo dokonce k obvinění ze závažného trestného činu (vražda) a adminovi tam sakra dlouho trvalo, než to vyjmul.

Je-li něco ve tvých slovech, nad čím bych se přece jen rád pozastavil, pak je to tvůj svérázný výklad demokracie, spočívající v bezmezném uctívání pravičácké věty, jež je odvěkou modlou revolty českých neoarchistů: ?Co není zakázáno, je povoleno?. Jistě, svoboda i volnost logicky patří k demokracii, ale vše má mít své rozumné meze, své hranice, byť nijak úzkostné. Hranice, které nám právem náleží jako jednomu z kulturních národů střední Evropy. Vždycky přece platilo, že jen vocaď pocaď, jak trefně říká Petr Čtvrtníček. Tím považuji své vyjádření k celé cause za vyčerpávající a dál se jím už nehodlám zabývat. Howgh.

Přeji příjemný večer! :o)


Zvrhlík2007-11-29 16:20:32napsat uživateli (Zvrhlík)
reakce na Anquetil 2007-11-26 14:31:49
Všem věrozvěstům morálky a slušnosti:
Anquetilovi: 1) Proč máš potřebu mě urážet? :) 2) Proč si takový srab, že mě urážíš a ani mi nepošleš avízo, abych se moh bránit? 3) Je pro tebe takový problém rozlišit subjekt básně od autora, realitu od fikce a pózy? 4) Pravda je relativní. I kdyby pravdu měl, má utrum za to JAK to řekl a ne za to CO řek. 5) Jsem toho názoru, že kvalitu má posuzovat čtenář a ne nějaká autorita zaštiťující se mravností, která tak často pije víno místo vody. Nikdo přece nikoho nenutí, aby čet co nechce. 6) Svým jednáním jsem neporušil žádná pravidla serveru na rozdíl od Nevhodného dárce snu. To, že se některým z vás nelíbí moje výtvory není snad důvod k urážkám...

Jestli je toto pojmenování pravdy, pak nevím
Cituju jak z komentářů tak i z pošty od zabanovaného uživatele (pokusím se vybrat ty "jemnější" urážky, abych neohrozil mravní vývoj mládeže, o který tady máte takovou péči...) :)

tupá hlava 78 letého starce...mám ti to dědoušku zopakovat?

jdi s tím do p*dele!!!!!rozumíš?do p*dele

ikdyž dle pravopisu soudím jsi se tu zjevil z jakéhosi pralesa...tudíž máš nárok na právní ochranu...asi až do konce života:-)viď Zvrhlíku alá prasáku

Tak nevím, kdo mi měl komu vytýkat vulgarismy a nemorální chování...

Když už chcete ostatní kárat za neslušnosti měli, byste s tou slušností začít nejprv u sebe...

Já nejsem ten, kdo tady uráží ostatní uživatele.
Jestli vás uráží moje výtvory, váš problém.
1) Nikdo vás to nenutil číst.
2) Můj nick je myslím dost odrazující a výmluvný, takže každý může tušit co může čekat.
3) Co není zakázáno je povoleno.
4) Teď už máte dokonce i hvězdičky.


Anquetil2007-11-27 11:46:16napsat uživateli (Anquetil)
Sice nevím, kam fšeci chodíte na ten obrázek ztopořeného kaktusu, evidentně těsně před jímáním jeho tělesných šťáv vyhladovělými ústy lačných nymfomanek a konzumentek tequily, ale

mám zato, že zařazením kritických děl do kategorie s hvězdičkou, se mnohé vyřeší a bude učiněno zadost útlocitným povahám, které obcují jen potmě a výhradně na misionářský způsob. Stála by za úvahu i výjimka pro nezletilé členky Kulínského pedofliního souboru Bambini di Praga, kterým elitní právník pan JUDr. Sokol jistě vystaví certifikát, že jsou pannami, i když nejsou.


saša gr.2007-11-27 11:24:43napsat uživateli (saša gr.)
ok ok


Bohdan2007-11-27 11:15:42napsat uživateli (Bohdan)
sašo gr., ale to s tou černou dírou, která přitahuje, je přece zcela normální. Pokud existuje žebříček nejlépe hodnocených a nejhůře hodnocených děl, tak hodně čtenářů jen ze zvědavosti klikne, aby se podívalo, co že to je za skvost nebo naopak špatnost. Já sám jsem před časem takhle ze zvědavosti kliknul na tvoji básničku, která v té době žebříček těch špatností vedla. Přesto jsi však ode mne dostal bod, takže jsem přesvědčený, že lidé nedávají tvarůžky a nebo body jen proto, že už je dali jiní..... :)


saša gr.2007-11-27 11:09:32napsat uživateli (saša gr.)
Bohdane, ok. Dílo jsem sám kritizoval negativně, ale myslím že, jak píše Ultrainfernall: "Ono je to taková tvarůžková černá díra...jak přibývají další a další, přitahuje na ebe tato věc v seznamu čím dál větší pozornost čtenářstva...a tvarůžky přibývají a přibývají..."

no to je fuk je to věc názoru.

hele, to co navrhuješ jsme právě v plné šíři zprovoznili, protože bylo nbaprogramováno dnes, není vyločena chybička, takže případně hlaš.

díky za spolupráci.


Bohdan2007-11-27 10:59:46napsat uživateli (Bohdan)
Než jsem to celé pracně sepsal, tak mne to automaticky odhlásilo. Takže příspěvek z 2007-11-27 10:57:56 je můj a posílám avizo sašovi gr.


2007-11-27 10:57:56 
Pro sašu gr.:
---
ano, to opatření bude. Nicméně vkus a úroveň je opět značně subjektivní. Já osobně třeba proti vulgarismům v literatuře nic nemám, a pakliže jsou použity hloupě, považuji to za literaturu špatnou, nikoliv nemorální. - Já nikde nepíšu, že jsou Zvrhlíkovy říkanky nemorální. Přečti si pozorně můj komentář. Píšu, že o erotice se dá psát s určitým vkusem a úrovní.
---
Rád bych se opět zastal zvrhlíka co se týče tvarůžků, ti kterým tento způsob psaní nevadí prostě jen nehodnotí, zatím co lidé s Tvým přístupem prostě kliknou na nejhůře hodnocené dílo a přidají si. - Nikde jsem si nepřidal. Zvrhlík ode mne dostal 13. 11. bod za styky, 15. 11. tvarůžek za Nanebevystoupení, které považuji za opravdu nevkusné, neboť může urazit věřící lidi a další tvarůžek jsem mu dal včera za Vysypu ti. Když jsem dával tvarůžek za Nanebevystoupení, moc jich tam nebylo, možná tak dva - teď je jich tam tuším asi 8. Jak můžeš tvrdit, že lidé, kterým jeho způsob psaní nevadí, prostě jen nehodnotí? To je stejný nesmysl, jako kdybych já tvrdil, že lidem, kterým jeho způsob vadí, jsou tak znechuceni, že vůbec nehodnotí. Trochu jsem se porozhlédl po jiných literárních stránkách, kde také Zvrhlík zveřejnil Nanebevystoupení. Například na Liteře, kde se za špatná díla dávají rajčata, dostal devět rajčat a osm lidí vložilo panáčka vyjadřujícího znechucení. Na Minimaxu, kde je maxiální hodnocení 10 má tahle věc průměrné hodnocení 1. Takže o nějakém přidávání asi nemůže být řeč - tahle věc asi opravdu nebude dobrá. Nevhodnému dárci snu bych ale v každém případě doporučoval, aby Zvrhlíka přestal číst a komentovat. Osobně nechápu, proč to po přečtení několika básniček, které se mu vůbec nelíbily, neudělal. Myslím že pro autora jsou důležití čtenáři, takže nezájem je daleko horší než případné tvarůžky a negativní komentáře.
---
Domnívám se zkrátka, že jste spíš v menšině, ale to není důležité. Právo na vyjádření (slušnou formou ovšem) tu mají všichni. - Samozřejmě, vyjádřit ke tvorbě se může každý a měl by to vždy dělat slušně. S tím souhlasím. Ale trvám na tom, aby k podobným dílům, jako jsou ta Zvrhlíkova, měli - s ohledem na jejich obsah s často používanými vulgarismy - přístup pouze dospělí čtenáři. Tj. podobná díla by se ani neměla objevovat na titulní stránce v rubrice "10 minut slávy". Když se tam objeví

zakopl jsem a kácím se
ten život je mrcha mrzká
kornoutek mi vypad z ruky
v píči náhle celá zmrzka
a doslova stéká si tam
z prsů kolemjdoucí zrzky
"To si slízneš!" řvala na mě
dnešní den byl obzvlášť hezký

nepovažuji to za zrovna šťastnou propagaci děl tohoto literárního webbu. Pokud by šlo o eroticky zaměřené stránky, neprotestoval bych, bylo by to v pořádku, díla tohoto typu musí návštěvník očekávat, ale takhle možná některé čtenáře Mezera odradí a to je škoda.


saša gr.2007-11-27 08:38:32napsat uživateli (saša gr.)
pardon. ten kaktus, to jsem já.


2007-11-27 08:35:51 


Bohdanovi2007-11-27 08:35:32 
ano, to opatření bude. Nicméně vkus a úroveň je opět značně subjektivní. Já osobně třeba proti vulgarismům v literatuře nic nemám, a pakliže jsou použity hloupě, považuji to za literaturu špatnou, nikoliv nemorální.

Rád bych se opět zastal zvrhlíka co se týče tvarůžků, ti kterým tento způsob psaní nevadí prostě jen nehodnotí, zatím co lidé s Tvým přístupem prostě kliknou na nejhůře hodnocené dílo a přidají si.

Domnívám se zkrátka, že jste spíš v menšině, ale to není důležité. Právo na vyjádření (slušnou formou ovšem) tu mají všichni.


marfa2007-11-26 18:00:18napsat uživateli (marfa)
Děkujeme za inspiraci, podněty a připomínky, na navrhovaném opatření pracujeme.


Bohdan2007-11-26 17:33:11napsat uživateli (Bohdan)
Když už se tu hovoří o Zvrlíkovi a jeho dílech: erotické verše mě neuráží, ale musí mít určitou úroveň. Zvrhlík rád používá i vulgární slova (někde jsem viděl píču a podobné výrazy) a tím jeho veršování velmi často klesá na úroveň záchodkových nápisů. O erotice se dá a má psát, ale mělo by to mít vždy určitý vkus a úroveň, což se o Zvrhlíkovi bohužel říci nedá. Vedení tohoto serveru by mělo zvážit, zda je vhodné, aby si tyto víc než peprné verše mohl kdokoli číst. Musíte vzít na vědomí, že se sem může podívat třeba i desetiletý hoch. Možná by podobné texty měly být přístupné pouze registrovaným uživatelům, kteří jsou starší osmnácti let. A ještě závěrem: nemyslím si, že Nevhodný dárce snů je jediným autorem, kterému se Zvrhlíkova tvorba nelíbí. Pokud by tomu tak bylo, tak by Zvrhlík měl u každého díla jenom jeden tvarůžek. Jenomže těch tvarůžků - jak jsem si všimnul - je docela dost.


saša gr.2007-11-26 17:07:32napsat uživateli (saša gr.)
za fšechni hrupki se omlouvám, sem nějak down, nebo co.


saša gr.2007-11-26 16:27:09napsat uživateli (saša gr.)
Milý Antequile,
že má Nevhodný dárce snu jiný názor, než Zvrhlík nebo já je naprosto v pořádku. To ho ale neopravňuje kohokoliv urážet v krtitkách nebo spammovat. S tím, že na jeho názor ostatní nepřistoupili se zkrátka musí vyrovnat nějakou slušnou formou.
Morální úroveň textů je velmi subjektivní pojem. Respektuji tvůj velmi vyhraněný názor, ale nesouhlasím s ním. Zvrhlíkovi texty jsou v kontextu současné literatury naprosto normální a mě osobně erotická tématika nebo lehkovážné veršíky o lidských úchylkách nijak neuráží. Ostatně i pornografická literatura tu existuje odpradávna a odpradávna se vydává.
Osobně budu vždy proti jakékoliv zbytečné cenzuře děl. V krtitikách ale trvám na tom, že nelze kohokoliv urážet nebo ponižovat. Z takového chování vyvodíme vždy důsledky dle pravidel serveru. Hláška o nevhodnosti některých děl pro mládež bude v budoucnu přidána.


Anquetil2007-11-26 15:39:18napsat uživateli (Anquetil)
Milá marfo,

děkuji za vyjádření a chápu, že chcete mít na lit. serveru jakýs takýs pořádek a plně to respektuji. Nicméně se nemohu ubránit dojmu, že Nevhodný dárce snu zpočátku agrumentoval pod zvrhlíkovými "díly" slušně. A přitvrdil až později, to když jeho slova padala na skálu. Až pak poněkud razantněji přitlačil na pilu.

Já dal zvrhlíkovi své najevo tu i jinde, ale dál jsem se jím už nezabýval. Je přirozeně mojí privátní věcí, považuji-li ho za ztracený případ. Tím netvrdím, že chci nějakou cenzuru, chraň Bůh, ale nemá-li klesat pod jistou úroveň zdejší komunikace, pak snad ani díla. Ta by rozhodně neměla překračovat hranice etiky až daleko přes přijatelnou mez morálky.

Tož asi tak a měj krásný den, švarná redaktorko! :o)


marfa2007-11-26 15:11:11napsat uživateli (marfa)
Milý Anquetile, velice si osobně vážím tvého přístupu, když slušně, jasně a výstižně napíšeš, co si myslíš. To je v pořádku, a proto tady i mezera.org je - prostor pro slušnou, byť otevřenou komunikaci a zpětnou vazbu. Co se týče Nevhodného dárce snu: nikdo nikomu nezakazuje konstruktivně, ale slušně (!) se k čemukoli vyjádřit, nicméně v jeho případě jde ve velké většině jen a jen o osobní útoky a urážky. A toho se zde snažíme vyvarovat, k napadání a urážení je na internetu spousta jiných publikačních prostorů. Rádi bychom, aby komunikace zde pod jistou úroveň nepadala.


Anquetil2007-11-26 14:31:49napsat uživateli (Anquetil)
Jakže? Zachovejte zdravý rozum? Týkalo se to jen předchozího pátku anebo i jiných dní, například dnešního "Zlého pondělí"? Pan režisér Vošimik mi zajisté laskavě promine, že jsem si vypůjčil název jeho filmu, natočeného už skoro před nějakými 50 lety... Ale jak jinak nazvat dnešek, když jsem zde objevil tu hrozivou formulaci:

"Uživateli Nevhodný dárce snu byly na třicet dní zablokovány komentáře z důvodů porušování pravidel serveru - opakované urážky v komentářích."

Děte se bodnout bossové! Znáte pohádku od pana Hanse Christiana Andersena "Císařovy nové šaty"? Předpokládám vaši sečtělost a mám zato, že nick Nevhodný dárce snu svými komentáři opakovaně vykřikl:

"KRÁL JE NAHÝ!!!"

A má mít utrum proto, že vyřkl pravdu?
Že pojmenoval věc těmi pravými slovy?
Že nazval prase prasetem?

Kdo se tu chová nemorálně?
Prase, anebo ten, kdo nazval prase prasetem?
Pánové, pomněte, že je sakra rozdíl mezi extravagancí, avantgardou a pornoliteraturou, která hraničí s hnusem!!!

Mám v ústech spoustu pobouřených vět, avšak pohříchu se spokojím jen s tou páně Vančurovskou:
Není mi z vás právě volno....
:o(


marfa2007-11-23 17:43:51napsat uživateli (marfa)
Tak to budu asi čarodějnice ;-) Ale klid, chce to jen zachovat zdravý rozum...


Předch.1 - 2 - Dalši

PLAV - měsíčník pro světovou literaturu
© 2007 mezera.org , created by Dartagnan     optimalizace PageRank.cz